Hvordan søker jeg om tilgang?

Under ser du hvordan du går frem for å søke om tilgang til Nasjonalt ID-senters digitale tjenester.
Publisert: 09.11.2022

Du må være registrert som bruker for å få tilgang til de fleste av våre tjenester. Nedenfor ser du hvordan du går frem for å søke om tilgang. 

  1. Klikk på "Logg inn"-knappen øverst i høyre hjørne av www.nidsenter.no. Et lite vindu vil åpne seg.
  2. Velg «Jeg er ny bruker». Når du trykker på denne, dukker et nytt vindu opp på skjermen. 

  3. For at vi skal kunne vurdere din søknad om tilgang, må vi vite litt mer om hvem du er og hvor du jobber. Fyll derfor utfeltene i vinduet som dukker opp. Husk at du må benytte den offisielle epost-adressen din, da vi ikke godtar private epostadresser.

    Skjermbilde_registrering_av_ny_bruker_ny.jpg

  4. Fyll ut alle feltene i skjemaet over. Helt nederst i skjemaet finner du avhukingsbokser hvor du  kan velge den eller de tjenestene du ønsker tilgang til.
  5. Når du er ferdig, trykker du på knappen "Søk om tilgang". Dersom du jobber i politiet eller utlendingsforvaltningen, vil du automatisk motta en epost fra oss. I denne eposten er det en lenke som tar deg til en side hvor du setter passordet ditt. Etter at du har logget inn, vil du få tilgang til våre tjenester.

 

 

Har du spørsmål?

Dersom du har spørsmål om hvordan du får tilgang til denne siden, kan du sende en epost hit.